فقط من

فقط من

غذای خوراکی بلغمی مزاج ها چونه باشد

  • ۰۱:۵۴

بلغمی مزاج هادر بدن سردی دارند و رطوبت ، پس باید به غذاهای گرم و خشک بیشتر تغذیه کنند، و اگر غذای سردی هم می خورند حتما باید ان را با مقدار بیشتر از ان غذا با چیز گرم و خشکی مصرف کنند ، به طور مثال ماست با نعنای فراوان ، یا شیر با عسل یا خرمای فراوان، شیر فقط می تواند با عسل و خرما مخلوط شود ، بلغمی ها بهتر است اگر شغلشان سنگین نیست ، وعده ی ناهار را ترک  کنند  یا به جای ناهار از میوه استفاده کنند و فقط صبحانه و شام میل کنند به طوری که مثلا صبح ساعت 7 صبحانه کاملی میل کنند و شب ساعت 7 شامشان را میل کنند و سه ساعت بعد به رختخواب بروند و صبح زود بیدار شوند ، فقط توجه داشته باشند شام خوبی بخورند و هم چنین صبحانه خوب ، هر چه از شب به صبح می رویم زمین حرارتش را پس می دهد پس سرد تر می شود ، طبع خواب هم که سرد است ، پس خواب در صبحگاهان مخصوصا بعد از نماز صبح برای بلغمی ها خوب نیست چرا که بلغمی طبعش سرد است ، خواب هم که طبعش سرد است ، طبع هوا هم که در ان ساعت سرد است ، و این یعنی یک سردی بیش از حد که می تواند بدن بلغمی را بیمار کند ، بلغمی ها شب از خوردن سردیجات پرهیز کنند مخصوصا در زمستان و پاییز ، بهترین زمان مصرف سردی جات برای بلغمی ها ظهر است ، ورزش کردن برای بلغمی ها عالیست چرا که با عرق کردن رطوبت بدنشان کم می شود و با حرکت گرمای بدنشان زیاد می شود ، حرکت گرما زاست و خواب سرما زا ، در زمستان بهتر است سردیجات مصرف نکنند و با خوردن گرمی جات حرارت بدنشان را افزایش دهند و هم چنین لباس گرم بپوشند تا بتوانند هوای خنک تنفس کنند ، هنگام خواب برسرشان کلاه بگذارند ، اب کم بنوشند مخصوصا در زمستان ، در تابستان به جای نشستن جلوی کولر در جایی زندگی کنند که بتوانند عرق کنند ، عرق کردن برای بلغمی ها عالیست ، بلغمی ها قبل و بعد از غذایشان از نمک دریا استفاده کنند ، نمک قبل از غذا باعث می شود اشتها تحریک و بزاق بیشتری ترشح شود و نمک بعد از غذا باعث می شود که معده گرم شده و هضم بهتر اتفاق بیفتد ، این کار برای چهار مزاج هم خوب است البته در مزاج ها گرم باید به گرمی نمک توجه داشت و ان را از قبل اصلاح کرد،  دموی هایی که فشار خون گرم دارند از خوردن نمک پرهیز کنند ، نمک برای فشار خون سرد مفید ولی برای فشار خون گرم مضر است 

منتـــظر المـهـدی۳۱۳
متشکرم بزرگوار
خواهش می کنم ، امیدوارم مفید واقع بشه
Li Li Leila1@gmail.com
خیلی عالبود متشکریم اگر برای بلغمی که ام اس دارد موردی باشد بفرمایید سپاس
ممنون نظر لطف شماست 
پاسخ داده شده
Li Li Leila1@gmail.com
خیلی عالبود متشکریم اگر برای بلغمی که ام اس دارد موردی باشد بفرمایید سپاس لطفا کد ایمنی را سخت نگیرید ما دو بینی داریم مارا دریابید
سلام
همیشه اولین قدم در درمان بیماری معاینه درست و دقیق می باشد پس پیشنهاد من مراجعه به متخصص طب سنتی می باشد ولی با پیش فرض این که خودتان فرمودید غلبه بلغم دارید و با توجه به این که اکثر بیماری ها و مخصوصا بیماری شما در عصر حاضر از غلبه سردی می باشند من دستورات زیر را برای شما پیشنهاد می کنم 

ترک تمام سردی جات مثل ماست ، شیر ، دوغ، خیار ، برنج ، ترشی جات ، ماهی ، کاهو ، گوجه ، و......(به طور کلی تمام چیزهای گس مزه و ترش مزه سرد هستند)
مصرف غذاهای گرم مثل انجیر ، خرما ، زیتون ، کشمش ، مویز، هم چینین مصرف ادویه جات مثل زعفران ، زردچوبه ، فلفل ، دارچین ، زیره ، زنجبیل ، بسیار مفید می باشد
جویدن کندر هر روز یه اندازه یک نخود و به مدت نیم ساعت ناشتا مفید می باشد 
خوردن روزانه بیست ویک عدد مویز 
هر شب جوشانده اسطخودوس و عسل میل کنید
تماشای رنگ های سبز و زرد و یا گل و گیاه و سبزه 
داشتن افکار مثبت و امیدوارانه
دوری از هر گونه استرس و ناراحتی
بوئیدن گلاب و یا عطر طبیعی گل محمدی
دوری از غذاهای کنسرو شده ، نوشابه ، سوسیس ، کالباس و امثال این ها

لطفا دستورات بالا را به صورت جدی انجام دهید ولی باز پیشنهاد ما مراجعه به متخصص طب سنتی می باشد 
با ارزوی سلامتی کامل برای شما

فاطمه
واقعا مطالب شما عین واقعیت هستش و آنچه در خودم میبینم همین فرمایشات شماست که خوندم امیدوارم مشکلاتم به زودی حل بشه ممنون از راهنماییتون
خواهش می کنم، خوشحالم براتون مفید بوده ، براتون ارزوی موفقیت و سلامتی می کنم

عطا
با سلام
بنده مزاج بلغمی دارم منتها در زمستون بدنم یخ یخ میشه اما عرق شدید میکنم بیش از اندازه در تابستون هم بیش از اندازه عرق میکنم ولی دستام و پاهام اکثرا یخ میشن علت از چیه!؟ چه راهکاری پیشنهاد میکنید باتشکر
نمک دریا بعد و قبل از غذا مزمزه کنید
از روغن کنجد استفاده کنید و روغن نباتی استفاده نکنید
اب یخ میل نکنید
از دم کرده اویشن استفاده کنید
ورزش کنید
از غذاهای ترش و بی مزه که مزاج سرد دارند پرهیز کنید
بر روی زیر انداز پشمی بنشینید و بخوابید و از خوابیدن و نشستن بر روی فرش ها و زیر اندازهای با الیاف مصنوعی پرهیز کنید 
مرغ میل نکنید
گوشت قرمز استفاده کنید
هر روز صبح به صورت ناشتا عسل میل کنید 
از عطر های گرم استفاده کنید و هر روز هنگام صبح و شب هنگام خواب بو کنید (عطر باید طبیعی و عاری از هر گونه مواد اضافی مانند فیکسر والکل باشد )
دست ها و پاهای خود را با روغن های گرم مثل روغن بادام تلخ روغن مالی کنید 
از ادویه ها در غذاها ی خود استفاده کنید مخصوصا زرد چوبه 
افکار مثبت داشته باشید و فیلم های کمدی و خنده اور تماشا کنید 
از تماشای فیلم هایی که محتوای ترسناک و غم انگیز دارند خودداری کنید 
از خواندن کتاب ها و دیدن مناظری که محتوای غم ناک و منفی دارند پرهیز کنید 
موفق باشید
حمید
سلام ممنون از مطالب مفیدتر
آیا کسی که بیماری برص دارد حتما مزاجش بلغمی هست؟
نه ، ولی برص از غلبه بلغم گچی به وجود می اید که نوعی از انواع بلغم می باشد، 
مهرنوش
سلام من یک مدت دچار خارش پوست شدم در دستام بود حالا دور گردن و گوشام هست ودرحین ورزش هم ریه هام به خارش میفته علتش چی میدونه باشه بدنم سریع داغ میشه و سریع هم سرد
باید معاینه بشید ، لطفا به متخصص طب سنتی مراجعه کنید
حمیده
خیلی عالیبودومتشکریم از شما منم بلغمی مزاجم توصیه های خوبتون رو انججام میدم به امید بهبودی برای همه عزیزان ارزوی سلامتی برای شما دارم
ممنون ، موفق باشید
محمد
با سلام
نوشته های شما عالی بود وبا توجه به نوشته های شما و شرایط جسمی خودم به این نتیجه رسیده ام که بلغمی مزاج هستم البته تا انجا که مقدور است من از غذاهای طبع گرم استفاده میکنم ولی بعضی مواقع دست و پاهایم سرد است و به خصوص از ناحیه سر به شدت سرد میباشم
خیلی کم حوصله و کم انژری هستم
حال و حوصله ی شوخی و حرف زدن را ندارم و خیلی زود خسته میشوم اگه موردی باشه که راهنمایی کنید بسیار ممنون میشوم
با تشکر
سلام ممنون لطف دارید
همون طور که گفتم تغذیه فقط چیزهای خوراکی نیست 
از عطرها و بوهای گرم استفاده کنید مانند دود کردن اسفند یا بو کردن عطر گل نرگس (البته طبیعی)
از روغن های گرم به صورت موضعی استفاده کنید مانند روغن کنجد 
افکار خودتون رو مثبت کنید و دائم افکار مثبت رو تلقین کنید و امیدوار باشید
فیلم های کمدی تماشا کنید و منظره های زیبا ببینید
از عسل بسیار استفاده کنید
قبل و بعد از غذا نمک دریا مزمزه کنید
ورزش کنید 
از تخت خوا پشمی استفاده کنید
روی فرش ابریشم یا زیر انداز پشمی بنشینید

علی
عالی بود
ممنون خوشحالم مفید واقع شده
فاطمه موسوی
با سلام ظاهرا منم بلغمی هستم، از گرما اومدم هوای خشک و سرد حالم بدتر شده، دچار فشار مغز بالا شدم، البته به تنهایی دلیلش نیست، فشارهای عصبی هم بوده، ولی طبیب سنتی ماهر چه کسی رو معرفی میکنید، شیراز یا بوشهر
شماره تلفن مطب دکتر فاطمه عطارزاده
۰۷۱۳۲۳۶۰۲۲۰
شیراز، بلوار زند، روبروی بیست متری سینما سعدی، خیابان شهید عبائیان، کوچه یک عبائیان، سلامتکده پارسیان/ روزهای زوج از ساعت ۱۶ الی ۲۰
...
سلام
خیلی ممنون ازتون خیلی عالی بود
من طبعم بلغمیه نزدیک ۶ ماهه هرچی غذا میخورم دلپیچه میگیرم و اینکه دهانم بوی بدی میده ممنون میشم برای رفع این دو مشکل راهنماییم کنین
مشکل شما از سردی جهاز هاظمتون هست ، از خوردن غذاهای سرد که مزه ترش یا بی مزه مثل خیار دارند پرهیز کنید ، از خوردن غذاهای اماده و دارای مواد شیمیایی پرهیز کنید مثل نوشابه و انواع کنسروها ، صبح ها یک قاشق غذا خوری به صورت ناشتا عسل میل کنید ، قبل و بعد از غذا یک پر نمک دریا مزمزه کنید ، هم چنین روزی یک ساعت پیاده روی تند انجام دهید ، هر چهار ساعت یک بار یک عدد انجیر را بجوید و میل کنید ، 
ناشناس
سلام . من مزاجم بلغمی هس . پوست سفیدی دارم و اکثرا بدنم خنکه ... مشکل من پر مویی هست . البته ضخامت مو تو خانواده ب صورت ژنتیک داریم ولی من تو خواهرام از همشون پر مو تر هستم . موهای سرم بسیار ضخیمه و چیزی ک ب شدت ناراحتم میکنه اینه که همون ضخامت و سفتی و خشکی مو رو تو ناحیه ران تا زانو هم دارم و بسیار پر هست ... لیزر هم میرم ولی خب این راهکار دائمی نیست و هزینه گزافی داره ... اصلا من چرا باید تو این ناحیه همچین موهایی داشته باشم ... در عذابم واقعا ... اگه میشه از نظر طب سنتی راهنمایی کنید . البته چیزی ک شنیدم اینه ک پر مویی ب خاطرخشکی طبع هست در حالیکه من طبعم سرده .
خشکی و سردی قرابت نزدیکی با هم دارند ، اگر بخواهم مثالش را در طبیعت برای شما بیان کنم ، یخ بهترین مصداق برای این مورد می باشد ، به هر حال استفاده از تخم مورچه به صورت موضعی  (قرار دادن  روی موی زائد) برای از بین بردن موهای زائد بدن سفارش شده ولی مصرف اون رو حتما تحت نظر متخصص طب سنتی انجام دهید تا مشکلی براتون به وجود نیاد
نیلی
سلام خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبتون منم تا اینجایی ک خوندم بلغمی سرد و مرطوب هستم
همیشه دل درد دارم و دست پاهام یخ مییکنه و اندام لاغر ولی شکم دارم یه مدت هم ک بدن سازی رفتم کل اندامم روی فرم اومد ب غیر از شکمم نمیدونم چیگار کنم ک از شر شکم و این دل درد راحت شم
سلام ، خوشحالم که مطالب مفید بودند ، با مشورت طبیب طب سنتی روغنتون رو به روغن دنبه تغییر بدید ، هم چنین از ادویه جات تند در غذاهای خودتون استفاده کنید
نگین
اگه میشه یه برنامه بهم بدید من طبعم بلعمی و سرد و تر هست و دارم چاق میشم
سلام و عرض ادب
روغن نباتی میل نکنید به جای آن روغن دنبه میل کنید
از خوردن نوشابه و مواد مانند ان خودداری کنید
ناهار میل نکنید
قبل و بعد از غذا نمک دریا میل کنید
تابستان زیر کولر نخوابید و سعی کنید توی گرما باشید
صبح و شب گلاب بو کنید
روزی یک ساعت پیاده روی تندداشته باشید
 از خوردن مرغ و ماست و شیر بپرهیزید  یا ان ها را با مصلح هایشان مانند خرما با شیر ، ماست با نعناع ، میل کنید ، خوردن مرغ به هیچ وجه توصیه نمی شود
از تماشای فیلم هایی  که محتوای غم دارند خودداری کنید
بیشتر در محافل شادی حضور داشته باشید
بیشتر بخندید
موفق باشی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
فقط من
Designed By Erfan Powered by Bayan